Thursday 10 January 2013

" Bumi sentiasa berputar..."

"...bumi sentiasa berputar,..kita semua akan merasai kejadian siang dan malam..." ~Allah Maha Adil~
 "Tiada siapapun yg dpt mngelak drpd menerima hukuman Allah s.w.t. ,sama ada cepat atau lambat sahaja..." Itulah  apa yg selalu aku ungkapkn apabila aku rasa diri aku ditindas. Masa aku kecil dulu,aku selalu lihat org disekeliling aku. Aku lihat wajahII mereka yg menyakitkn ht aku,aku lihat wajah mereka yg menyakitkn keluarga aku,aku lihat wajah mereka yg melukakan perasaan arwah bonda kesayangan aku...semua tu masih segar dalam ingatan aku...!!!

...waktu tu,aku masih kecil dan x tahu apaII langsung ttg masalah. Apa yg aku tahu,bersuka-ria je..sampailah satu saat aku lihat arwah ibu menangis. Masa itulah aku sedar,walaupun waktu tu umur aku masih setahun jagung,...aku dpt tahu kesengsaraan arwah ibu,aku dpt merasainya. Aku selalu tatap wajah arwah ibu aku. Aku tatap mukanya puasII waktu arwah tidur. Terdetik dlm ht aku,bagaimanalah hidup aku nnt bila ketiadaannya... Mampukah aku menjadi sekuatnya? Mampukah aku mewarisi ketaatannya? Mampukah aku menjadi tabah spt dirinya?
Kini semuanya hanya tinggal kenangan...arwah meninggalkan kami semua pada 11 SEPTEMBER 2012...pemergian arwah membuatkn aku semakin dewasa. Aku belajar utk mengenal hati manusia yg berpuraII disekeliling aku.

Sendirian aku mengenangkn nasib kami sekeluarga. Sendirian aku menangis terkenangkan arwah bonda tersayang...

 Aku nekad utk menebus maruah keluarga aku. Keazaman aku semakin memuncak hari demi hari...hanya masa yang dapat menentukan semua ni...

...dan kalian semua harus tahu bahawa ini baru sahaja PERMULAAN CERITA bagi kita semua...

Ingatlah kalian bahawa,..
ALLAH MAHA ADIL,MAHA MENGETAHUI SEGALA SESUATU <3

No comments: