Thursday 10 January 2013

" Keluarga..."


"Keluarga tersayang..."

Aku mempunyai 12 org adik beradik sebenarnya. Akan tetapi,arwah abgku telah meninggal selepas sejam dilahirkan <mengikut cerita yg arwah ibu ceritakan>. Kini tggllah kami 11 beradik sehingga sekarang. Adik beradikku terdiri daripada 7 org kakak,2 org abg dan seorg adik perempuan. Jika dlm lingkungn 12 org adik beradik,aku merupakan anak yg ke-11. Jika dlm lingkungan 11 org adik beradik,aku menjadi anak yg ke-10 dlm keluarga.

Anak buah aku da brapa org pun ak x tahu dah la...
tiapII tahun kne buat bancian...hihi.. :P


Kaklong = 1 org anak (perempuan)
Kakngah = 6 org anak (2 prmpuan,4 lelaki)
Kaklang = 5 org anak kandung + 1 org anak tiri = 6 org anak (1 prmpuan,selebihnya lelaki)
Kak andak = 5 org anak (3 prmpuan,2 lelaki)
Kakteh = 7 org anak (semuanya hero...huhu ^,^" )
Kak tam = 5 org anak (3 prmpuan,2 lelaki)
Kak cu = 2 org ank (kembar sepasang **lelaki & perempuan)
Din = 2 org anak (keduanya perempuan)
Jam (Mohd Nizam) = single lg :)
<aku> = single lg :)
Ija (Nur Shaniza) = single lg :)

Total terkini @11 Januari 2013(Jumaat) = 33 org anak buah aku,tdk termasuk *1 org anak tiri

Ibu/Mak
Nama : Jamilah Bt. Mohd Nor
Umur sewaktu meninggal dunia : 61 thn
Tarikh lahir : 31 Ogos 1951
Tarikh kematian : 11 September 2012
Sebab kematian : Thromboembolic stroke with AF and CRHD
**rupanya ibu menghidap penyakit jantung dan tekanan drh tggi...di samping tu juga,ibu ada mslh kesihatan yg lain iaitu peparu berair (hydrothorax).

**Ibu,..teruknya sakit yg ibu alami. Mungkin sakit melahirkan kami semua pun ibu masih rasa akn kesakitannya,ditambah pula dgn sakit yg ibu alami...Ya Allah,tempatkanlah arwah ibu dlm kalangan org yg beriman dan bertaqwa. Aaminn...

Ayah
Nama : Jamaludin B. Busu
Umur : 66 thn
Tarikh lahir : 26 Disember 1947
**ayah.... Setia menemani ibu sewaktu terlantar di hospital.
Dia terlalu sygkn arwah ibu,..aku tahu...ayah seorg yg setia dan aku akan berusaha utk menjadi anak yg setia kepada ayah pula. Aku xkn benarkn sesiapa menyakiti ayah. Ya Allah,bantulah hambaMu dlm mendapatkn keberkatan dlm hidup. Jadikan aku anak yg baik utk kedua ibu bapaku....

Aku
Nama : Nur Hanim Bt. Jamaludin
Umur : 21 thn
Tarikh lahir : 23 Januari 1991
**aku baru sahaja tamat kursus diploma dlm bidang kejururawatan di salah sebuah institusi pengajian tinggi swasta di Kuala Lumpur pd 13 Disember 2012 yg lalu.
Aku kini sedang menunggu slip peperiksaan dan lesen jururawat aku yg akn keluar dlm 2 mggu++ saja lg. Selepas drpd tu,aku akn mula menghantar resume ke beberapa buah hospital.
In shaa Allah,jika ada rezeki untuk aku...bermulalah kerjaya aku sbg seorg Registered Nurse a.k.a Staff Nurse Nur Hanim... :)
**walau apa pun yg akn terjd,aku xkn biarkn diri aku menjadi seorg yg lemah. Aku mesti tabah dan kuat mcm arwah ibu. IBU contoh terbaik buat aku sekrg ni...crying ??  never...!!!

"La Tahzan, Allah sentiasa ada utk kita :)""La Taghtar, Allah akan sentiasa menguji hambaIInya :)"
p/s :: ...semaikanlah perasaan kasih sayang antara kita semua...especially buat KELUARGA TERSAYANG <3  aku tiada teman yg lain lg selain korg semua......T_T

No comments: