Thursday 17 January 2013

" maruah "

kalau nk ckp soal maruah ni,semua org ade maruah.
tp nk buat macam mna,ada juga segelintir manusia yg x reti nk hormat maruah org lain.

***

"16 Jan 2013/1:27:04 am
ade someone anta msg kat aku supaya jgn ggu laki dia.
n skli lg dia dpt tahu sy ggu laki dia tu,dia nk mengapa-apakn aku...

...
#setahu aku,aku x pernah berkawan dgn laki org.Dan aku x pernah nk merampas suami org,...sila jgn tuduh sy melulu. sy blh bt laporan atas ugutan awk yg x tntu arah tu ye..
sy ade maruah!!!#

hilang mood nk tidur,bila kol x jwb...ade gak kne sumbat dlm gol satgi -__-
"

***

x cukup dgn tu,dia menuduhII aku meraih simpati drpd lelaki tu.
aku x pernah hidup atas simpati org,tp aku x tahu la sesiapa yg pernah membantu aku tu atas dasar simpati ke ape...yg penting,aku cuma ckp smthing yg aku sendri lalui.
BAGI PIHAK AKU,KAU YG SENGAJA ANIAYA AKU.
BG PIHAK KAU MGKIN AKU NI YG ANIAYA KAU.
tp sikit pun aku x terdetik utk meraih simpati sesapa.

***

aku terkilan dgn perangai org yg mcm ni.
dan kalau semua nak tahu,si pemberi msg tu sbnrnya kawan aku sendri.
lelaki yg dia maksudkn tu juga,merangkap kawan aku.
hubungan m,ereka sekadar BF dan GF.
aku x pernah nak menganggu mana2 pihak.
tp lelaki tu yg ambil berat ttg aku.
bertnyakan ttg masalh kami.
aku pun cerita perkara yg aku lalui..
mgkin ade silap aku dah buat sampai mereka terlalu marah pada aku.
tiada niat utk memburukkn sesiapa...T_T

***

aku x menyalahkan sesiapa.
mgkin benar aku yg salah.

***
aku dah lama lupakan semua perkara yg terjadi antara kita semua,
tp kenapa tibaII muncul lg KAU dlm hidup aku?
yang sudah tu sudah la...

***
aku hrp,lepas ni jgnlah kita berjumpa lg,..kalau fikirIIkn pun
aku ni dah x lyk jd kwn kau.
aku mohon maaf atas kekasaran aku pada kau tempoh hr..
tp aku nk kau belajar hormat maruah org lain walaupun maruah sendiri x blh nk jg.

"i would rather be alone with DIGNITY than IN A RELATIONSHIP that requires me to sacrifice MY SELF RESPECT"

belajarlah sesuatu drpd kesilapan,
jgn dibawa kesilapan tu terus ke masa hadapan.
jgn jd manusia yg rugi...khas utk diri aku sendiri & kau yg bernama KAWAN.

Wasalam.

No comments: