Friday 11 January 2013

"suatu ketika..."


"zaman kanakII ribena..."

TADIKA ::
masuk tadika umur 5 & 6 tahun kje aku duk menari je...
cikgu ajar aku menari,dibawaknye kesana sini,...
sibuk bt show..ahahaaaa....
cikgu sampai dtg umah mintak izin kat mak ayah coz nk bwk aku g bt show,..rindu gler kat cikgu tadika dulu...
g pertandingn melukis,mewarna....

SEKOLAH RENDAH ::
time ni aku da sibuk bercita2,..nk jg lawyer la,..ape la..hape pon x blh...
aktif lg menari,..bt show tiap kali anugerah kecemerlangn...huhu...
tambah lg satu time ni la jugak ak sibuk ikut camping,..
mmg x lekat rumah....
pas tu aku kua rehat ikut suka hati aku jekk...
selalu kne pggil ngn cikgu drpd jauh lg...lari nyorok dlm toilet...
cikgu tu cikgu lelaki,dia x blh masuk tandas perempuan..ahaaa.... :)

SEKOLAH MENENGAH ::
nak menari,tp da start malu....
apalagi,...aku bertukar arah masuk kelab seni visual,dpt pulak jwtn pengerusi...
kerja aku melukis,abis dinding sekolah ak conteng...kdg2 cikgu x suruh,..ak bt jgak..hahaaaa....
aku masuk pertandingn bina landskap wktu dlm pasukan pandu puteri,... :)
pastu pengalaman yg lg2 x blh lupa...ajar junior pandu ptri berkawad,tp salah...aku bt dekk jekkk...bia dorg..sbb ak ajar jek..x masuk..ahahaaa.....
berpidato dlm kelas,berbahas....bestnyeeee...
paling best time ponteng kelas aku meronda satu sekolah,...ahahaaaaa.......
dgn beraninya ak lalu2 dpn opis...lalu jek dpn bilik kaunselor,kne pggil trus kne kaunseling...hehehe... :)

PLKN (KEM ETNOBOTANI,GUA MUSANG,KLATE) ::
sejujurnya ak xnk g kem PLKN..
tp nk bt mcm mna...bertindak sajelah mngikut arahan..huhu..
mcm bese,aku bt hal aku sendiri ler..
sbb ak x pndai nk bergaul dgn budakII sana..
ak x fhm ape dorg ckp...
loghat klate dorg pekat masa tu..
aku ckp la kat dorg,
kalo korg ngumpat aku pon ak x tahu ni..
ahaha...ape yg dorg ckp kebykknnya ak iyekn sajeee...huhu
tp jgn sgka ak x bt kes tau...
ade je perkara yg aku bt..
kalo nak tahu,aku x berendam pun dlm air tasik tu..
ak nyorok..huhu..jurulatih tu x tahu pun..aku bt mke x bersalah jek..
haha..kesian budak2 lain..tu la..ikut sgt berendam dlm tasik tu...
xnk aku..aku sorg jek yg x basah time tu...
mmg berani mati la kn..jurulatih tu mmg nk tgk kami sumer berendam dlm tasik tu..hihi..
yeesssss..aku terlepas..
pas tu,
hmm...kejayaan yg group aku raih,
kami juara mlm persembahan,kami juara pertandingn kawad,..
dan yg x blh bla...aku kne latih dorg2 tu utk bt persembahan mlm last kami kat sana.
aku ni jnis blurr + malu
ahaha...aku bt sekadar termampu..
tp x sgka,ramai yg nak ikut apa yg aku ajarkn kat dorg...
kalo blh aku nk bt tarian zapin,tp aku segan sgt dgn dorg..nnt dorg tgk ak terloncatII
kat pentas tu...lain pulak rasa..
tau2 je la kan tarian zapin ni mcm mna..
yg nak join tu pon alahai comelI blako..
lelaki pon ade..hihi..
so,ak bt tarian yg ak reka sendiri..
<fuhh...seb bek lepasss...tp ramai gak tny,apa nama tarian tu..senang sgt nk ikut....blh ajar x?smpaikn budak group lain pun nk join group aku..ahaha..aku bengongII,ak jwb "X PASTI LAA"..ahaha...
maaf kwn2...tp kite plg comel taw..luv u all <3

....kenangan....

No comments: